2010. július 29., csütörtök

Akármilyen pite


Jó, tudom, szinte mindenkinek van ilyen, vagy ehhez hasonló receptje!:-)

Mégis úgy gondoltam megosztom veletek az én jól bevált, könnyen elkészíthető változatomat.

Mi is kell hozzá?

Egy közepes méretű tepsihez, 3 tojás, 15dkg liszt, 15 dkg cukor, 15 dkg margarin, 1 vaníliás cukor, 1 sütőpor.

A tojásfehérjét jól felverem, majd félrerakom. Aztán jöhet a sárgája amibe belekeverem a cukrot, a vaníliás cukrot és a vajat. Aztán belerakom a sütőporral előzőleg elkevert átszitált lisztet, és újra jól elkeverem. Végén jöhet a fehérje, amit óvatosan beleforgatok, és a tészta kész is!!!

Ezalatt már kivajaztam és kiliszteztem a tepsit, most beleöntöm a tésztát. Erre jön a gyümölcs, most pont sárgabarackkal készítettem, de bármilyen gyümölcs megteszi, lehet szilva, meggy, alma, vagy akár őszibarack is. Ha túl lédús a gyümölcsöm, egy kis zsemlemorzsával megszórom a tészta tetejét, mielőtt megpakolom.

Szóval, jó sűrűn megrakom a félbeszedett kimagozott sárgabarackkal, és még sütés előtt jól megszórom cukorral, vagy fahéjas cukorral.

Aztán mehet a sütőbe, 160 fokon sütöm, tűpróbával ellenőrzöm,mikor is van készen.

Mindenki szeretni fogja!!

1 megjegyzés:

sacka írta...

nagyon köszi!!! meg is csinálom ma/holnap, mert már hiányzik! :)