2012. július 1., vasárnap

Desszert

Ezen a héten vendégül láttam a férjemet és kollégáit. Már rendhagyó módon nálunk tartották a júniusi management meetingjüket. Én egész nap sürgölődtem a konyhában, főztem, sütöttem, kávét főztem, limonádét készítettem...., ők pedig 8-an kint a teraszon egy kivetítő előtt dolgoztak.
A menüből most a desszertet osztom meg veletek. Brownie-t készítettem, házi vanília fagylaltal és friss málna öntettel.
A siker nagy volt, és mondhatom tényleg nagyon jól sikerült.
A brownie receptet a barátnőmtől kaptam, elég gyakran készítem, nagyon gyorsan megvan, és, hát...szeretjük nagyon:-) Mindig azt mondom, hogy bátorság és szerencse is kell hozzá. Bátorság azért, hogy időben kikapjuk a sütőből, a szerencse pedig ahhoz, hogy ezt az időpontot eltaláljuk:-) A brownie akkor jó, ha kicsit folyik a közepe.

A recept a következő:
Hozzávalók egy normál méretű kerek tortaformához:
  • 125 g jó minőségű étcsokoládé
  • 125 g vaj
  • 2 tojás
  • 2 és 1/2 dl cukor
  • 2 és 1/2 dl liszt
  • fél sütőpor
  • kevés vaj a forma kikenéséhez
  A darabokra tördelt csokit és vajat gőz felett egy edényben megolvasztom és összekeverem, majd kihűtöm. A tojást a cukorral felverem. Hozzáöntöm a csokis-vajas keveréket. A lisztet elkeverem a sütőporral, majd kanalanként hozzákeverem  a masszához.
Kivajazott formába öntöm, és 175 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt megsütöm. Akkor jó, ha belseje még krémes!!! Sütés közben tűpróbát kell végezni!

A vanília fagyit előző nap bekevertem, majd a hűtőbe raktam.
Hozzávalók:
  • 250 ml tej 
  • 250 ml habtejszín
  • 2 db vanília rúd
  • 2 vaníliás cukor
  • 4 tojássárgája
  • 80 g cukor 
A tejet a vanília rudakkal  épphogy felforralom lehúzom a tűzről és állni hagyom. Legalább harminc perc elteltével a vanília rudakat kiveszem, kettévágom, és a magokat belekaparom a tejbe.Egy tálban a tojás sárgákat habverő segítségével, kikeverem a cukorral. Állandóan keverve, kis adagokban hozzáadom a tejet, az egészet visszaöntöm a lábasba, és egy ideig, lassú tűzön melegítem, közben folyamatosan keverem. Felforralni nem szabad. Mikor kezd sűrűsödni, félreteszem, és hűlni hagyom.
Amikor kihűlt, hozzákeverem a habtejszínt és berakom a hűtőbe.

Mivel én ezt a fagyit a brownie-hoz tálaltam, akkor öntöttem bele a fagyigépbe amikor elkezdett sülni a brownie. Az sem baj, ha nincs fagyigép, mert, ha berakod egy dobozba a mélyhűtőbe, és fagyás közben gyakran kevergeted, hasonlóan finom lesz az eredmény. Akkor pedig, ha nincs időd kevergetni, parfé lesz belőle, ami szintén nagyon finom!

A málna öntetet pedig úgy készítettem, hogy vettem két doboz málnát, megmostam, majd cukorral kicsit felforraltam, addig főztem, hogy a cukor elolvadjon, a málna pedig nagyjából egészben maradjon.

A végeredményt pedig a képemen láthatjátok.:-) És miért finom? A brownie kellemesen langyos, közepe krémes, a fagyi pedig  hideg. A málna öntet pedig kicsit fanyar, remekül illik hozzá!

Nincsenek megjegyzések: